שערות של זהב | מאת הרב יאיר פרנק

בספר החדש נבחרו עשרה ערכים מתוך סיפורי מעשיות, אשר בוארו בהרחבה, מתוך עיון רחב ועמוק, בזיקה ישירה לדברי תורתו של רבינו ביתר ספריו, וכן מתוך מבט על גדולת נשמתו ועלילות חייו. הספר נכתב על ידי הרב יאיר פרנק, רב היישוב עמיחי-עמונה. התרומה מוכרת לצרכי מס (סעיף 46)

29%
  • יעד: ₪40,000
  • גויס עד כה: ₪11,560
  • תאריך גמר הקמפיין: 29/08/2019
  • תומכים : 67

שערות של זהב | מאת הרב יאיר פרנק

פַּעַם אַחַת אָמַר כָּל תּוֹרָה יֵשׁ לָהּ מַעֲשֶׂה
חיי מוהר”ן צד

בספר זה נבחרו עשרה ערכים מתוך סיפורי מעשיות, אשר בוארו בהרחבה, מתוך עיון רחב ועמוק, בזיקה ישירה לדברי תורתו של רבינו ביתר ספריו, וכן מתוך מבט על גדולת נשמתו ועלילות חייו.

המלצות על הספר

הרב דב זינגר

דרכו של המחבר הנפלא שבבקיאותו העצומה בתוך ספרי רבי נחמן ומקורותיהם מצליח
לפתוח לנו פתח, דרך חדשה לגשת לסיפורים. הדרך הזו פותחת פתח גם למי שלא מתמצא
דיו לגשת לסיפורים ולגלות את כל העומק הנפלא שיש בתוכם.

הרב מיכי יוספי

הספר שערות של זהב של הרב יאיר פרנק נגע בליבי. יש שם מבט חדש על תורתו של רבי
נחמן מברסלב והבנת הסיפורים בצורה ייחודית ומקורית. הקריאה בו היתה עבורי חוויה
מאד משמעותית, חידוש גדול. אני מאחל לכל מי שירכוש את הספר להתענג כמוני

אודות הספר

רבינו, רבי נחמן מברסלב זי”ע, גנז בתוך שלושה עשר סיפורי מעשיות – רזי תורה. וכפי שרמז בדבריו בסוף מעשה בבן מלך ובן שפחה שנתחלפו: “בַּדּוֹרוֹת הָרִאשׁוֹנִים, כְּשֶׁהָיוּ מְדַבְּרִים וּמְשִׂיחִים קַבָּלָה, הָיוּ מְשִׂיחִים בְּלָשׁוֹן כָּזֶה”.

ביתר ספריו הקדושים, ובפרט – ליקוטי מוהר”ן, הוא ביאר מעט יותר, ופתח לנו, לומדי תורתו, צוהר להבין מעט מרזין אלו.

במלאכה העמוקה של פרשנות סיפורי מעשיות כבר עסקו ברוך ה’ רבים וטובים. בספר זה יש בסייעתא דשמיא גוון מיוחד וקומה חדשה. הספר מתמקד כאמור בעשרה ערכים מתוך סיפורי מעשיות, כאשר לפרשנותו של כל ערך וערך יש הרחבת דברים, ומיוחד לו פרק שלם. הרחבת הדברים מביאה לפרשנות בעלת משמעות עמוקה ורחבה.

מתוך העיון בערכים השונים עולות ומתבררות בספר סוגיות יסוד במשנתו של רבי נחמן. כגון: עבודת התפילה והכיסופים, בדרך של רצוא ושוב, המתבטאת במשל הלב והמעיין; היכן מופיעים מעשה בראשית ומעשה מרכבה בסיפורי מעשיות, ואיזה משמעויות נתן לכך רבי נחמן; ההתחדשות של רבי נחמן לאור דמותו של ‘הנשר הגדול’, וכיצד הדברים מתקשרים עם עבודתו עם נשמות המתים; עבודת התפילה וחרבו של הגיבור במעשה בבעל תפילה; כיצד רבי נחמן ותורתו מתקשרים עם שערות הזהב של התינוק, ובמטפחת של בת המלך; האמונה הפשוטה הנלחמת בכפירה, כפי שהיא מתבטאת בעיגול של הצדיק במעשה מחיגר; כיצד אכילתו של התם מתקשרת עם הלחם והמים של הקבצן השני, ושני אלו עם המעשה הסודי מהלחם; האם מעשה מחיגר הוא סיפורו של הקבצן השביעי, ומה מבטא חסרון הרגליים בשניהם.

שמו של הספר, – שערות של זהב, הוא כשמו של הפרק האחרון. במעשה בבעל תפילה מסופר על תינוק אשר: “שַׂעֲרוֹתָיו הָיוּ שֶׁל זָהָב, וְהָיָה לָהֶם כָּל הַגְּוָנִים, וּפָנָיו הָיוּ כִּפְנֵי חַמָּה, וְעֵינָיו הָיוּ אוֹרוֹת אֲחֵרִים … וְהַתִּינוֹק הַזֶּה נוֹלַד עִם חָכְמָה גְּמוּרָה כִּי רָאוּ בּוֹ תֵּכֶף (בִּשְׁעַת הַהוֹלָדָה), שֶׁהוּא חָכָם גָּמוּר”.

בליקוטי מוהר”ן מבואר כי השׂערות הן צמצומים של השכל, כדי לאפשר את המגע בין השכל המרובה של הרב לבין השכל המועט של התלמיד. צמצום זה מכונה גם ‘שַׁער’, מפני שהוא מאפשר לתלמיד להיכנס אל עומק שכלו של הרב. חוכמת התינוק, שלא מתגלה בעצמה כיוון שהוא עדיין תינוק ואינו מדבר, מתגלה בצורה מצומצמת בשׂערות ראשו. במקום אחר מבאר רבי נחמן שהשׂערות מקבילות לכוח המדמה, הנשאר באדם בזמן שמסתלקים ממנו המוחין.

בתיקוני זוהר מבואר שלדוד המלך, או למשיח – יש שערות של זהב, ובהן שבעה גוונים. אכן, רבי נחמן סבר שתורתו היא תורת משיח, ולכן התגלותה היא ‘אתחלתא דגאולה’, וכמבואר במשל המפורסם בדבר היין ההונגרי. רבי נחמן כידוע אמר שתורתו היא כולה ‘בחינות’, ונראה שאלו הן השׂערות, שהן שׁערים אל סוד תורת רבי נחמן עצמה. בייחוד נראה ששערותיו של התינוק רומזות לסיפורי המעשיות שסיפר. כאמור, אחד מההסברים של רבי נחמן ל’שערות’ היה התלבשות השכל בכוח המדמה, כוח הדמיון. אלו הם סיפורי מעשיות.

וַאֲנִי לָקַחְתִּי מִן הַשְּׂעָרוֹת שֶׁל זָהָב שֶׁל הַתִּינוֹק הַנַּ”ל, כִּי לָקַחְתִּי שִׁבְעָה שְׂעָרוֹת שֶׁיֵּשׁ לָהֶם כָּל מִינֵי גְוָנִין, וְהֵם יְקָרִים אֶצְלִי מְאֹד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בחירתך נוספה
₪36
תודה מכל הלב

תודה מכל הלב על תרומתכם

2 רוכשים
בחירתך נוספה
₪85
הספר (יישלח אחרי החגים)

הספר שערות של זהב - יישלח אליכם לאחר החגים

12 רוכשים מתוך 1000
בחירתך נוספה
₪100
הספר + הקדשה מהמחבר

הספר “שערות של זהב” עם הקדשה אישית מאת המחבר - יישלח אליכם לאחר החגים.

24 רוכשים מתוך 500
בחירתך נוספה
₪150
הספר + ספר נוסף תרומה לישיבה או מכינה או מדרשה

תרמו ואנו נשלח עותק נוסף של הספר למוסד תורני לפי החלטתנו.

רוכש אחד מתוך 50
בחירתך נוספה
₪200
הספר החדש + ספר חוג הראי"ה כרך א (שיעורי הרב הנזיר על אורות הקודש)

בנוסף לספר החדש תקבלו את הספר חוג הראי"ה כרך א, שיעורי הרב הנזיר זצ"ל על אורות הקודש, חכמת הקודש סדר א-ב. אוצר בלום המשלב עיון עמוק בפרקי אוה"ק על פי מאמרי חז"ל, קבלה ופילוסופיה.

5 רוכשים מתוך 50
בחירתך נוספה
₪250
הספר + הזמנה לערב השקה

הספר + הזמנה לערב השקה. הספר יישלח אליכם בדואר לאחר החגים.

4 רוכשים מתוך 100
בחירתך נוספה
₪500
הספר + הקדשה על שמינית עמוד

הקדשה על שמינית עמוד כהוקרה על תמיכתכם

רוכש אחד מתוך 10
בחירתך נוספה
₪1000
הספר + שיעור של הרב יאיר פרנק בנושא: סיפורי מעשיות – תורת הסוד של רבי נחמן מברסלב

שיעור של הרב יאיר פרנק, בפני כל קהל שתבחרו, מתוך מבחר נושאים הקשורים בסיפורי מעשיות כביטוי לתורת הסוד של רבי נחמן מברסלב, בהתאמה לקהל.

3 רוכשים מתוך 20
בחירתך נוספה
₪1000
הספר + שיעור של הרב יאיר פרנק בנושא: שיעורי הרב הנזיר על אורות הקודש למרן הראי"ה.

שיעור של הרב יאיר פרנק, לימוד מתוך שיעורי הרב הנזיר זצ"ל לאורות הקודש, בהתאמה לקהל.

היו הראשונים לרכוש
בחירתך נוספה
₪2000
הספר + הקדשה על חצי עמוד

הקדשה על חצי עמוד כהוקרה על תמיכתכם

היו הראשונים לרכוש
בחירתך נוספה
₪5000
הספר + הקדשה על עמוד שלם

הקדשה על עמוד שלם כהוקרה על תמיכתכם

היו הראשונים לרכוש

תורמים אחרונים

ורדית מ- עמיחי
₪100
איתי מ- ירוחם
₪500
ברוך מ- צפריה
₪100
מאיר יואל מ- שילה
₪300
ירון מ- קרית ביאליק
₪85
תרצה מ- עתניאל
₪360

הצהרת נגישות

אנו בפלאנוויז מחוייבים להנגשת האתר לבעלי מוגבלויות שונות בהתאם לחוק ובאופן הטוב ביותר. פעלנו על מנת להפוך אתר זה לנגיש בהתאם לתקן ישראלי 5568.

מהו אתר נגיש?

אתר נגיש הנו אתר המאפשר לבעלי מוגבלויות שונות לגלוש בו, להבין את התוכן, להתמצא ולנווט בו בקלות ולבצע את הפעולות המתאפשרות באתר בקלות, זאת בהתאם לעקרונות וקווים מנחים שהוגדרו בסטנדרטים בינלאומיים ועוגנו לאחרונה בחקיקה.

כיצד להשתמש באתר

האתר הנוכחי תואם להצגה בדפדפנים מודרניים שונים ומותאם לצפייה בסוגי מסכים שונים לרבות מסכי סמרטפון וטאבלט. נעשה מאמץ לבנות את התוכן באתר באופן ברור וקריא תוך שימוש בשפה ברורה, כותרות וכותרות משנה ופסקאות. בקרוב יתמוך האתר בשימוש בתוכנת קורא מסך ובכך תושלם הנגישות לרמה AA. טפסי האתר כוללים עזרים למניעת טעויות בקלט ומאפשרים מעבר בין שדות באמצעות מקלדת. באתר אין שימוש באנימציה מהבהבת בכדי למנוע סכנת התקפים לחולי אפליפסיה. בצד ימין תמצאו את אייקון הנגישות - לחיצה עליו תפתח אפשרויות סיוע שונות המקלות על הניווט, ההתמצאות באתר והצפייה בתוכן. להלן עיקרי האפשרויות:
  1. ניווט באמצעות מקלדת
  2. אפשרויות ניגודיות שונות (רקע לבן, אפור, שחור)
  3. הדגשת קישורים
  4. הצגת טקסט חלופי של תמונות
  5. הדגשת סמן עכבר
  6. כיבוי נגישות
  7. אפשרות לשמירת הגדרות לביקורים הבאים באתר (מתבצע באמצעות Cookies)
  8. תאימות לתוכנת קורא מסך (תוספת המתוכננת עד כניסת החוק לתוקפו ב- 25.10)

עזרו לנו להשתפר

אנו עושים מאמצים ניכרים בהנגשת אתר זה ובפיתוח טכנולוגיה להנגשת אתרים. נשמח למשוב בונה ולהפניית תשומת הלב שלנו לליקויים ולרעיונות לשיפור. בכדי להשאיר משוב - פנו אלינו באמצעות טופס יצירת הקשר שבאתר. בברכה, גד אבגי, מנכ"ל פלאנוויז בע"מ
Ez accessibility wheelchair logo

נגישות